روشهای دفع فاضلاب خانگی و صنعتی

روشهای دفع فاضلاب خانگی و صنعتی

دفع فاضلاب

مسئله دفع فاضلاب از محفظه زیست آدم از وقتی پدید آمد که مردمان به معاش گروهی روی آوردند و معاش اجتماعی را برگزیدند . معاش اجتماعی ملازم با کانال فاضلاب . با بروز شهرها و توسعه شبکه‌های آبرسانی , آدم برای منزه نگهداشتن محفظه معاش خود و دفع فاضلاب و پساب تولیدی را ضروری رویت کرد . براین اساس کانال دفع فاضلاب قضیه اعتنا قرار گرفت بطوریکه روز جاری مسئله دفع , گردآوری , تصفیه فاضلاب در تمامی جامعه ها ضرورت دارااست . میزان مصرف برق داکت اسپلیت

باتوجه به این که دلیل بیماریهایی نظیر وبا , حصبه , یرقان , فلج اطفال , بعضا از کرمهای انگلی و . . . می توانند در فاضلاب حضور داشته باشند لذا دفع بهداشتی و درست فاضلاب در بخش ها روستایی تامین کننده سالم هم محلی ده خواهد بود .

فاضلاب تولیدشده ناشی از شستشو جزو فاضلاب خانگی است که مواد مدفوعی و فاضلاب دستشویی در آن نیست . در روستاها این فاضلابها دربرگیرنده فاضلاب حاصل از آشپزخانه و یا این که شستشوی البسه و ایوان می باشد . هر جور فاضلابی می بایست با شیوه مطلوب خویش دفع شود .

دفع فاضلاب حاصل از شستشو

دفع فاضلاب

الف ) چاه جذبی :

یکی‌از روشهای دفع فاضلاب به کارگیری از چاه جذبی است . مراد از چاه محفظه‌ای است که فاضلاب در آن ذخیره شود به گونه ای که حشره‌ها و حیوان ها به آن دسترسی نداشته باشند . جهت خودداری از آلودگی چاه آب به وسیله چاه فاضلاب , چاه فاضلاب در طول پایین‌تر از چاه آب و در مسافت ۱۵ تا ۳۰ متری زمین حفر گردد . هر چه کالا زمین چاه جذبی سست و قابل نفوذ باشد این مسافت زیادتر است و بر عکس . کف چاه در زمینهای یکنواخت غیر آهکی می بایست دستکم ۵/۱ تا ۳ متر فراتر از مرحله آب زیرزمینی قرار گرفته باشد . علت این دستور خودداری از تکثیر آلودگی چاه جذبی در محفظه است . دیواره نصیب بالایی چاه جذبی فاضلاب می بایست طوقه چینی شود و قطر آن کمتر از قسمتهای دیگر باشد و با مصالح بادوام پوشش داده شود .

ب ) کانال گردآوری فاضلاب

یکی‌از دیگر از روشهای دفع فاضلاب کانال فاضلاب است . اگر در ده کانال گردآوری فاضلاب تولید شده باشد با اتصال فاضلاب ساختمان به کانال فاضلاب می‌توان به راحتی فاضلاب را دفع کرد . فاضلاب گردآوری شده در کانال فاضلاب به تصفیه منزل فاضلاب منتقل شده و بعد از انجام فرایندهای تصفیه , در محل قابل قبولی که آلودگی زیست محیطی تولید نکند دفع میشود .

ج ) سپتیک تانک راهنمای نصب کولر گازی اسپیلت بخش

نهایی طرز دفع فاضلاب ساختمان به کارگیری از سپتیک تانک یا این که انباره تعفن و یا این که گندانبار است . اگر در ده کانال گردآوری فاضلاب وجود نداشته باشد و کالا زمین اذن به کارگیری از چاه جذبی را نمی‌دهد می‌توان از سپتیک تانک جهت دفع فاضلاب به کارگیری کرد .

سپتیک تانک یک مخزن ته نشینی غیر قابل نفوذ است که فاضلاب تولیدی از روش لوله فاضلاب به درون آن ریخته میشود . سپتیک تانک به جداسازی و تجزیه مواد جامد از فاضلاب امداد میکند . پساب سپتیک تانک معمولا به امداد چاه جذبی در زمین دفع میشود و لجن باقی‌مانده در مخزن اگر چه وقت یک توشه تخلیه میشود .

 

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *