معرفی و توضیح کامل همه چیز در مورد داکت اسپلیت ها و بخش های تشکیل دهنده آن

در این مطلب به بیان توضیحاتی در مورد داکت اسپلیت ها می پردازیم .

داکت اسپلیت چیست ؟

سیستم داکت اسپلیت سیستمی است که از دو بخش تشکیل شده شده‌است :

یونیت داخلی

یونیت خارجی

به یونیت خارجی آن اصطلاحاً کندانسور یونیت میگویند که دربرگیرنده کویل کندانسور , فن کندانسور و کمپرسور است .

به یونیت داخلی اواپراتور یا این که هواساز گفته می شود .

رابطه در میان یونیت داخلی و یونیت خارجی بوسیله لوله های مسی عایق شده صورت میگیرد . شیوه ی کارکرد آن به‌این صورت است که کندانسور , گاز خنک شده را به یونیت داخلی ارسال می نماید , در باطن یونیت داخلی گرمای محیط به وسیله گاز گرفته می شود و به هوای سرد تبدیل می شود , هوای سرد نیز به وسیله حرفه به محیط داده می شود .

 نصب داکت اسپلیت

دسته بندی انواع داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها به ۲ دسته زیر می‌شوند .

داکت اسپلیت معمولی

داکت اسپلیت اینورتر

گرید داکت اسپلیت های مصرف معمولی B و گرید داکت اسپلیت های کم مصرف A می‌باشد که داکت اسپلیت اینورتر اسم دارا‌هستند مزیتآن ها این است که هزینه برق کمتری را برای مصرف کنندگان دارا هستند . کمپرسورشان دیجیتال است و با تغییر بدور این حادثه می افتد , یعنیهنگامی مصرف کم هست بدور کمپرسور زیر میاید و هنگامی مصرف بالا است بدور کمپرسور نیز بالا میرود زیرا بخش اعظم مصرف برقکمپرسورها لحظه ی آغاز است که به شدت آمپر مصرفی آن بالا می‌رود پس هنگامی که تعداد استارتها را کم کنیم یعنی مصرف برقرا نیز کاهش داده ایم . در کمپرسور بدور متغییر اتفاق به‌این صورت می افتد که , یک توشه شروع می‌زند و بدور آن به کمترین بدور ممکن میبرسد و مجدد بدور آن بالا می‌رود و این سبب ساز می شود که مصرف برق ذیل خیس بیاید . یک کدام از عیب های دارای اهمیت آن اینست که قدمت مقداریدارا‌هستند زیرا کمپرسور همیشه روشن هست , عیب دیگر آن هزینه اول بالای آن می‌باشد

شیوه و نحوه نصب داکت اسپلیت

از دهانه ی خروجی هواساز یا این که به عبارتی یونیت داخلی در سقف کاذب شبکه کشی صورت گرفته و در هر بخشی که نیاز باشد روزنه ایتعبیه میشود و متناسب با هر فصل هوای سرد یا این که گرم بیرون می شود .برای ساخت هوای گرم یک کویل آب گرم جلوی دستگاه یا این که پشت دستگاه قرار میگیرد . کویل آب گرم که یک کویل مسی مارپیچ ۲ ردیفه یا این که۳ ردیفه می‌باشد , آب گرم باطن آن می شود و به عبارتی حرفه هوا ساز این بار هوا را از روی آن عبور می‌دهد , گرمای آب را میگیرد و تبدیلبه هوای گرم می نماید و آن را به فضاهای موردنیاز ارسال می نماید . می توان ساخت گرما از روش معکوس کردن سیکل تبرید را بیش تر کرد .این سیستم دارنده مکش و دهش با شبکه است , که عموماً مکش آن پشت دستگاه میباشد و این مکش سبب می شود کهچرخش هوا در سوز‌و‌سرما و گرما در محیط بدون نقص صورت بگیرد و پرسرعت تر محیط را به دمای یکنواخت میرساند . شایسته ترین مکان برای روزنه مکش۷۰ سانتی متر تا یک متر از زمین میباشد .

مزایای استفاده از داکت اسپلیت

مستقل بودن هر واحد

هزینه اول ارزان

کارکرد آسان

طول عمر مطلوب

معایب استفاده از داکت اسپلیت

کنترل زوم ندارد , زمانی که دستگاه باطن سوئیت روشن میشود تمام دور و اطراف از جمله تالار و اتاق های خواب نیز دما می گردند . با وجودترموستاتی که در اصلی ترین دور و بر قرار گرفته است دمای هوا مقدار گیری میشود و این از مطرح ترین معایب سیستم داکت اسپلیت است .در مقایسه با مینی چیلر یا این که چیلر مصرف برق آن تا حدودی فراتر میباشد البته نسبت به اسپلیت دیواری مصرف برق آن کمتر می‌باشد .در اکثر داکت اسپلیت ها صدای دستگاه آزار دهنده می‌باشد .

در انتخاب دستگاه داکت اسپلیت دو فاکتور بسیار مهم وجو داراست :

. انتخاب دستگاه

اجرای درست و اصولی

برای فایده مندی ازبالاترین تلاش سیستم داکت اسپلیت می بایست اجرای شبکه کشی و لوله مسی به وسیله اشخاص کاردان صورت بپذیرد . به راحتی میتواناعلام‌کرد ۵۰ درصد عملکرد دستگاه متعلق به اجرای اصولی دستگاه است .

انواع برندهای داکت اسپلیت

Midea

Cool Wave

Rheem

در‌صورتی‌که بخواهیم دسته بندی کنیم , مارک Midea و Cool Wave قسمتی از نسل های جدید داکت اسپلیت و مارک Rheem جزء نسلهای سابقبه حساب آورده می شود . تقریباً سابق ترین سیستم داکت اسپلیت که به بازار های جهانی عرضه شد سیستم Rheem بود و در کنار آن مارکدیگری به اسم GoodMan وجود داشت . از سالیان پیش در میهن ایالات متحده ساخت شدند و به بازارها عرضه شدند . نزدیک به۳۰سال پیش مارکRHEEM و GoodMan نیز به جمهوری اسلامی ایران وارد شد و در ساختمان بلند حفظ کننده و سعدی شهرک غرب مورد استفاده قرار گرفتند . البته دستگاه هایی که درشرایط کنونی جان دار میباشد ساخت میهن ایالات متحده نمی‌باشد و صرفا با تکنولوژی آن ها در میهن چین ساخته می شود و به عبارتی تکنولوژیدیرین را دارا‌هستند ومشکلاتی مثل بعدها بزرگ , مصرف برق بالا و مرحله صدای فراتر نسبت به برندهای دیگر را دارا‌هستند

 نصب داکت اسپلیت داکت اسپلیت در مقایسه با کولر گازی از نظر مزایا و معایب چگونه است و چه تفاوتی دارد؟

داکت اسپلیت Rheem

طول عمر بالایی دارا هستند

توان هوادهی آنان زیاد بیشتر از برندهای دیگر است , یعنی حجم هوایی که ساخت می نمایند بیشتر است

ظرفیت های آن به طور ۲ تن , ۲ . ۵ تن , ۳ تن , ۳ . ۵ تن و ۵ تن میباشد

خواسته از گنجایش بر حسب تن , گنجایش برودتی است که دستگاه قادر است ایجاد نماید . هر تن تبریدBTU/hr 12000 می‌باشد . محاسبه توشه

ظرفیتی یک ساختمان که ما محاسبه می‌کنیم بر حسب تن تبرید BTU محاسبه می شود که تبدیل به بدن تبرید می شود .

این مارک جزو نادر برندهایی است که گنجایش ۶ تن داراست که دستگاه های بزرگی محسوب میگردند , و قسمتی از مزایای این سیستم بهشمار میرود . ( نوین تاسیسات )

داکت اسپلیت معمولی ريم Rheem برآورد مقدار مصرف برق داکت اسپلیت و مقاسه آن با سایر کولر های گازی

داکت اسپلیت مارک Midea

داکت اسپلیت میدیا

این دستگاه جزء نسل جدید داکت اسپلیت محسوب می شود و این به آن معنا هست که بعد ها کوچک و باصرفه شده‌است و مثلRheem و Good Man بعد ها بزرگ نیست , تراز صدا و مصرف برق کاسته شده است .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 2    میانگین: 3.5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *