Categories: تعمیر کولرتعمیر کولر گازی

اصول کار با کولر گازی و راهنمای عيب يابي و تعميرات کولر گازي در مواقع لازم

عيب۱ – کولر روشن نمي شود

علت ۱ – پريز برق ندارد , دوشاخه يا سيم رابط کولر معيوب است .

رفع عيب۱ – با بر رسي برق پريز و اطمينان از سلامت بودن آن , بدنه کولر را با احتياط جدا نموده و بعداز آن که دو شاخه را وارد پريز نموديد , بتوسط ولتمتر اندازه برق را در ترمينال اصلي مورد مقدار گيري قرار دهيد . در صورتی‌که در ترمينال اصلي ولتاژ وجود نداشت ابتدا دو شاخه و بعد از آن سيم رابط را تعويض نماييد ولی در صورتي که در بر رسي دو شاخه , عيب خاصي مشاهده نشده باشد .

تعمیرات کولر آبی مشهد

عيب۲ – کولر روشن نمي شود .

علت۲ – کليد اصلي خراب است .

رفع عيب۲ – در بعضي از کولر های گازی کليد قدرت موجود هست که در واقع فاز اصلي مدار از اين کليد عبور نموده . در صورت معيوب بودن کليد توان , به باعث عدم وجود فاز در مدار , عيب۱ – مشاهده مي شود . کليد اقتدار را مي توان بعداز بیرون نمودن دو شاخه از پريز مورد آزمايش قرار اعطا کرد خوبتر است يکي از راز سيم ها را جدا کنيد . اهم متر را بر روي سختی ۱*R قرار داده و رابط ها را به پايه هاي کليد متصل سازيد . در شرایطی که کليد سلامت باشد با قرار دادن آن بر روي موقعیت ON , عقربه گم راه شده و عدد صفر را نشان مي دهد . در همين زمان با جنبش کليد بر روي موقعیت OFFعقربه درسمت بي نهايت گشوده مي گردد . در غير اين صورت کليد معيوب است و مي بايست آن را تعويض نماييد .

عيب۳ – کولر روشن نمي شود .

علت۳ – سيم هاي رابط قطع شده اند .

رفع عيب۳ – درصورتی که در سيم بندي مدار اصلي , فاز يا نول قطع شده باشد , عيب۱ به وجود مي آيد بنابراين حتمی است درستی اتصالات تا محل انشعاب بين ترموستات و کليد موتور حرفه بر رسي شود .

عيب۴ – موتور فن روشن مي شود البته کمپرسور براه نمي افتد .

علت۴ – فاز يا نول اصلي کمپرسور قطع است .

رفع عيب۴ – سيم هاي رابط را مورد بر رسي قرار دهيد . در صورت مشاهده سيمي که از محل اتصال خویش بیرون شده , نسبت به اتصال دوباره آن مبادرت نماييد .

عيب۵ – موتور فن روشن مي شود ولی کمپرسور براه نمي افتد .

علت۵ – ترموستات خراب است . مشکلات شایع در کولرگازی و برطرف کردن عیب های کولرگازی

رفع عيب۵ – دو شاخه کولر را از پريز بیرون نموده و بعداز جدا نمودن سيم هاي رابط ترموستات رابط هاي اهم متر را به آن متصل نماييد . با تکان ترموستات ( ولوم ترموستات ) در جهت عقربه هاي ساعت , عقربه اهم متر گمراه شده ودر حدود عدد صفر مي ايستد و با جدا ترموستات ( تکان ولوم در جهت مغایر عقربه ساعت ) عقربه به سوی بي نهايت باز مي گردد . درصورتی که به هنگام آزمایش کليد , مورد ها مذکور مشاهده نشد کليد ترموستات معيوب است . ترموستات را تعويض نماييد . حتما ( هنگام خريد ترموستات جديد , اعتنا داشته باشيد که ترموستات یگانه کولر گازي را خريداري نماييد .

عيب۶ – موتورفن روشن مي شود ولی کمپرسور براه نمي افتد .

علت۶ – اورلود , دائما ( در شرایط قطع است .

رفع عيب۶ – کنتاکت هاي اورلود در حلت عادي به يکديگر متصل میباشند که اين اتصال بوسيله اهم متر ديده مي شود در غير اين صورت اورلود با شماره کد شبیه خویش تعويض مي شود . واجب است ذکر شود در بخش اعظم کولر هاي گازي اورلود داخل پوسته آهني کمپرسور تعبيه شده که در اين صورت رفع عيب قدري مشکل مي شود

عيب۷ – موتورفن روشن مي شود ولی کمپرسور براه نمي افتد .

علت۷ – کمپرسور معيوب است

رفع عيب۷ – خوبتر است کمپرسور را در حالي که متصل به برق است مورد آزمايش قرار دهيد . کولر را روشن نموده و موتور فن را به جنبش اندازيد . ترموستات را نيز در شرایط روشن قرار داده و در صورتی‌که از گذشته رمز سيم هاي موتور را شناسايي نموده ايد , ابتدا ولتاژ دو راز اصلي و مشترک و کمکي را مورد میزان گيري قرار دهيد واگر به هر دو سيم پيچ ولتاژ به مقدار کافي مي برسد البته جنبش نمي نماید بايد کمپرسور را تعمير يا تعويض نماييد .

عيب۸ – موتور فن روشن مي شود ولی کمپرسور براه نمي افتد

علت۸ – خازن راه انداز کمپرسور معيوب است راه های آزمایش کمپرسور کولر گازی

رفع عيب۸ – در‌حالتی که خازن معيوب باشد , بمحض تکان ترموستات در جهت عقربه هاي ساعت موتور ميل به حرکت از خویش نشان مي دهد البته براه نمي افتد . عموما ( اين شرایط کمپرسور بوسیله کم نوروفروغ شدن چراغ هاي روشنايي خانه قابل رويت و تشخيص است . بواسطه جريان اضافي که کمپرسور در اين شرایط مي کشد , اورلود نيز کار مي نماید . خازن را از مدار بیرون نموده , وپس از تخليه به يکي از طریق هاي بیان شده در مبحث خازن ها آن را آزمايش کنيد . در صورت مشاهده عيب خازن , نسبت به تهيه خازن جديد مبادرت نماييد .

عيب۹ – کليد فن را روي تمام موقعیت ها قرار داده ايم البته , حرفه روشن نمي شود ( کمپرسور کار مي نماید )

علت۹ – فاز يا نول اصلي فن قطع شده‌است .

رفع عيب۹ – اعم از احتمال ها مي تواند اين باشد که فاز کليد یک سری حالته و يا نول خویش موتور فن قطع شده باشد . دو خط مذکور را بر رسي نموده ودر صورت مواجهه با پارگي و يا جدا شدن سيمي از کنتاکت خویش , عيب را بر طرف سازيد تا رشته به کار خویش ادامه دهد .

عيب۱۰ – کليد فن را روي تمام وضعیت ها قرار داده ايم البته , رشته روشن نمي شود ( کمپرسور فعالیت مي نماید ) .

علت۱۰ – کليد فن خراب است .

رفع عيب۱۰ – کولر را از برق جدا نموده و بعداز آزاد ساختن کنتاکت هاي کليد فن , يکي از رابط هاي اهم متر را روي کنتاکت ورودي فاز قرار داده و با زدن کليد ( شرایط ۱ ) , مي بايست با اتصال رابط دوم اهم متر بر روي يکي از پايه ها , عقربه گمراه ودر حدود صفر بايستد . در شرایط ۲ کليد رابطين اهم متر بر روي کنتاکت مشترک ويکي ديگر از پايه ها رابطه را نشان خواهد دادواز آن جا که فن به هيچ وجه روشن نمي شود در آزمايش کليد هيچ کدام از شرایط هاي کليد انحراف عقربه در اهم متر را ايجاد نمي سازد ( چنانچه کليد حاد باشد ) . کليد را تعويض کنيد تا موتور رشته با تکان کليد براه افتد .

 

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مسئول آی تی

Share
Published by
مسئول آی تی
Tags: تعمير کولر گازيتعميرات کولر گازيعیب یابی کولر گازيکولر گازي

Recent Posts

سرویس تخلیه چاه و لوله بازکنی جنوب تهران شبانه روزی

خدمات لوله بازکنی جنوب تهران در مناطق شوش، راه آهن، مولوی، دروازه غار و نازی آباد ارائه می شود. این…

3 سال ago

با انجام دادن هفت نکته کلیدی از زود پر شدن چاه فاضلاب پیشگیری کنید

زود پر شدن چاه فاضلاب با زندگی شهر نشینی و زیاد شدن جمعیت و روی آوردن مردم به شهرهای بزرگ مشکل…

3 سال ago

آیا میدانید کدام مارک توالت فرنگی با ساخت ایران بهتر است مروارید خوب است یا گلسار

 امروزه در هر خانه ای یک توالت فرنگی لازم است بویژه برای خانم های باردار و افراد مسن که درد…

3 سال ago

ویژگی های بهترین چسب لوله پلیکا

چسب لوله پلیکا یا به عبارتی چسب لوله فاضلاب ، همانطور که از اسم این چسب پیداست برای متصل کردن…

3 سال ago

انواع روش های رفع گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی

گاهی اوقات با ورود کوچک ترین وسایل، توالت دچار گرفتگی می شود، شکستن وسایل مختلف و یا حتی وجود یک…

3 سال ago

ابتدایی ترین روش برای برطرف کردن نشتی لوله فاضلاب

نشتی لوله آب و فاضلاب در خانه ها مشکلی بسیار بزرگ است که به تاسیسات و زیربنای ساختمان صدمه وارد…

3 سال ago