ابتدایی ترین روش برای برطرف کردن نشتی لوله فاضلاب

نشتی لوله آب و فاضلاب در خانه ها مشکلی بسیار بزرگ است که به تاسیسات و زیربنای ساختمان صدمه وارد می‌کند و هم کثیفی را به وجود می‌آورد. نشتی لوله فاضلاب در سقف یک واحد از آپارتمان ها باعث تخریب و نفوذ فاضلاب به طبقه پایین و تخریب سقف آن می‌شود. برطرف کردن نشتی لوله فاضلاب گاهی اوقات با تخریب و کندن کف سرویس بهداشتی درست میشود و گاهی اوقات هم می توان اقداماتی ساده و معمولی را انجام داد تا از نشت لوله فاضلاب جلوگیری کرد.
ما در این مقاله ساده ترین روش برای برطرف کردن نشتی لوله فاضلاب را به شما آموزش می دهیم. 

مراحل برطرف کردن نشتی لوله فاضلاب

اولین کار برای برطرف کردن نشتی لوله فاضلاب تشخیص محل نشتی می باشد. دو مشکل عمده و بزرگ نشتی لوله فاضلاب و نم زدگی آن می‌تواند در زندگی معمولی شما اختلال ایجاد کند و باعث کثیفی و آلودگی منزل بشود البته در بعضی اوقات ممکن است به علت نم زدگی سقف نشت لوله فاضلاب نباشد ممکن است مشکل از لوله های آب باشد. خوب است که بهترین روش گرفتن نشتی لوله فاضلاب را انتخاب کنید و اینکه محل نم زدگی را با محل لوله کشی فاضلاب ساختمان در طبقه بالا تطبیق دهید.

بهتر است بدانید که اگر لوله های فاضلاب منزل شما دچار نشت یا گرفتگی شد می توانید از خدمات لوله بازکنی برچسب در سراسر تهران به صورت شبانه‌ روزی با قیمت های مناسب و در سریعترین زمان ممکن استفاده کنید. برای تماس با شماره لوله بازکن در سعادت آباد تهران کافیست بر روی لینک آن کلیک نمایید و سپس از طریق صفحه باز شده شماره و اطلاعات تماس نزدکترین لوله بازکن به خود را بردارید.

اگر محل نشتی مطابق با لوله های سرویس بهداشتی و حمام بود و یا راه فاضلاب، کاری که باید انجام دهید این است که شیر آب ورودی به فاضلاب در طبقه بالا را باز کنید و محل نم زدگی را مشاهده کنید اگر آب از این محل چه کرد مشخص می‌شود که علت نم زدگی نشت لوله فاضلاب طبقه فوقانی می‌باشد.
همیشه این مورد را در نظر داشته باشید که اولین قدم برای برطرف کردن نشتی لوله فاضلاب این است که با انواع لوله های فاضلاب آشنا باشید و مطالب مربوط به آن را مطالعه کنید البته که امروزه بیشتر از لوله های فاضلاب از جنس پی وی سی استفاده می شود.

نکته مهم: گر در محل نم زدگی موقع باز گذاشتن نشت نکرد به این معناست که نشت آب از جای دیگری غیر از لوله کشی فاضلاب می باشد در این صورت باید از لوله کش های متخصص استفاده کنید.

انواع مختلف نشت لوله فاضلاب

نشتی لوله فاضلاب چند حالت دارد که ما آنها را به شما آموزش میدهیم.

  • اول نشتی به خاطر خراب شدن اتصالات لوله کشی و فاضلاب می باشد به طوری که ممکن است به خاطر مناسب نبودن اتصالات یا چسبی که برای چسباندن آنها استفاده شده شکاف یا درزی در محل اتصال درست شود و باعث نشتی لوله فاضلاب شود.
  • دوم به خاطر شکستگی یا سوراخ شدن لوله کشی فاضلاب می باشد که ممکن است به خاطر فرسودگی لوله فاضلاب سوراخی در آن ایجاد شده باشد و نشتی آب از همان سوراخی که ایجاد شده باشد. شما برای برطرف کردن نشتی لوله فاضلاب و یا تشخیص ترکیدگی و استفاده از خدمات رفع گرفتگی لوله در ستارخان کافیست به سایت برچسب از طریق لینک آن مراجعه نمایید و در صفحه مورد نظر به شماره لوله بازکن هایی دسترسی پیدا خواهید کرد که آماده خدمت رسانی به شما در سراسر تهران می باشند.
  • اگر نشت لوله های فاضلاب به خاطر شکستگی بود اگر آن شکستگی خیلی بزرگ بود می توانید آن را برش بزنید و لوله جدیدی را بچسبانید ولی اگر ترک خوردگی بود می توانید از راه دیگری مثل استفاده از چسب رفع نشتی لوله فاضلاب استفاده کنید شما میتوانید از چسب مخصوص رفع نشتی لوله فاضلاب استفاده کنید.
    اگر درز لوله فاضلاب آنقدر بزرگ نبود که نیازی به بریدن جایگزین کردن نداشتید می‌توانید از چسب نشتی لوله فاضلاب استفاده کنید شما باید محل شکاف را تمیز کنید و محل مورد نظر را از چسب مخصوص نشتی فاضلاب بزنید و صبر کنید تا خشک شود البته این چسب ها با چسب آب بندی لوله فاضلاب کمی تفاوت دارد ولی برخی از چسب های آب بندی لوله فاضلاب قابلیت برطرف کردن نشتی را دارند.

بهتر است محل چسب زده شده را با نوار فایبرگلاسی که قبلا در آب گرم خوابانده بودید و محکم ببندید و نزدیک به یک ساعت صبر کنید تا سفت شود سپس آب را در مسیر بریزید تا مطمئن شوید نشتی لوله فاضلاب کاملا برطرف  شده باشد. این یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای برطرف کردن نشتی لوله فاضلاب است که ما در این مقاله به شما توصیه کردیم این مورد را به خاطر داشته باشید که برای رفع نشتی لوله فاضلاب حتماً از چسب مخصوص نشتی لوله فاضلاب استفاده کنید زیرا ممکن است بقیه چسب ها مخصوص این کار نباشند و باعث فشرده شدن لوله شوند یا اینکه بعد از مدتی دوباره لوله نشتی دهد.

نشت لوله فاضلاب خرابی های زیادی ممکن است داشته باشد از جمله نفوذ فاضلاب به طبقات زیرین تخریب بنای سقف دیگر واحدها یا آلودگی و کثیفی در خانه شما می توانید برای رفع نشتی لوله فاضلاب از خدمات لوله بازکنی برچسب در سراسر تهران به صورت شبانه روزی که با بهترین دستگاه ها آماده به کار هستند استفاده کنید.

اگر محل نم زدگی در هنگام باز گذاشتن آب در لوله فاضلاب چکه نکرد به این معناست که نشت آب از جای دیگری غیر از لوله کشی فاضلاب اتفاق می افتد. در این حالت با رجوع به لوله کش متخصص باید لوله های آب را چک کنید تا محل نشت را پیدا کنید و برای برطرف کردن نشتی لوله فاضلاب اقدام کنید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *