بیان نکات بسیار مهم و اساسی در اجرای سیستم های لوله کشی پنج لایه

در این مطلب نکات مهمی را در زمینه ی سیستم های لوله کشی پنج لایه متذکر می شویم.

۱ ) رابطه بین سیستم لوله ­کشی پنج لایه و سیستم لوله کشی فلزی

جهت رابطه در میان مهره ماسوره پنج لایه با رزوه مقابل , اضطراری است تک اورینگ ماسوره درون پخ ۴۵ رتبه اتصال قرار گیرد . به دلیل این‌که اتصالات فلزی فاقد چنین قوانینی می‌باشند لذا مجاز به رابطه مستقیم مهره ماسوره پنج لایه و رزوه اتصالات سیستم های فلزی نمی باشیم و حتماً بایستی از اقلامی مثل مغزی و تبدیلها بعنوان واسطه مهره ماسوره پنج لایه ورزوه سیستمهای فلزی به کار گیری نماییم .

 سیستم های لوله کشی

۲ ) عدم استفاده ار اورینگهای متفرقه

با دقت به این‌که پباده سازی اورینگ اتصالات پنج لایه به گونه­ای است که توان کارایی بلند بازه زمانی را در سیستمهای گرمایشی داراست لذا در صورت مفقود شدن اورینگ اتصالات گوناگون , اجراکننده مجاز به استفاده از اورینگهای شبیه یا این که متفرقه نمی­باشد و مکلف است اورینگ را از نمایندگی کمپانی پنج لایه تنظیم و روی اتصال نصب کند .

۳ ) حفظ از لوله ها درمقابل مصالح ساختمانی

لحاظ به این که در زمان اجرای لوله ­کشی ساختمان , بقیه عملیات ساختمانی هم انجام می­شود , رعایت موارد ذیل الزامی است :

الف ـ رول لوله مستقیماً روی کف ساختمان در اکنون ساخت قرار نگیرد و با قرار دادن کارتن یا مقوا در پایین آن لوله از آسیب احتمالی مراقبت شود .

ب ـ مسیر لوله ­کشی از وجود مصالح متفاوت ساختمانی از جمله پوکه­ های نوک تیز منزه گردد .

ج ـ بعداز اجرای هر مسیر لوله ­کشی و آزمایش و تأیید مهندس ناظر , مسیر لوله مذکور با استفاده از ملات سبک پوشانده شود تا از زخم احتمالی مصون گردد .

۴ ) مراقبت از لوله ها در مقابل نور مستقیم خورشید

طبق استاندارد , لوله­ های پلیمری در حین ساخت , حفظ , حمل و نقل و افتتاح نباید برعلیه فروغ و روشنایی بدون واسطه خورشید قرار گیرند . لذا در عملیات لوله ­کشی در فضاهای رو گشوده نگهداری از لوله­های پنج لایه با به کار گیری از یک پوشش عایق برعلیه نوروفروغ خورشید لازم است .

۵ ) مراقبت از فوم لوله علیه نور بدون واسطه خورشید

مجریان می بایست اعتنا کنند که فوم XPE نباید برای مدت طولانی در معرض نوروروشنایی خورشید قرار گیرد لذا در موردها دوری ناپذیر بایستی از عایق مطلوب برعلیه روشنایی خورشید برای حفظ از فوم استفاده کرد .

۶ ) عدم اعمال وزن اضافی به لوله های نصب شده

به عنوان یک اصل کلی , به هیچ وجه مجاز به اعمال وزن مازاد روی لوله­های نصب شده سیستم لوله­کشی پنج لایه نمی­باشیم . لذا قرار به دست آوردن وزن شیر آلات بهداشتی , وزن شیرهای مهم و فرعی واحدها , وزن کلکتورها و… روی لوله­ها به هیچ وجه مجاز نمی­باشد و درین موردها می بایست از صفحه ها نصب منحصر به فرد جهت تحمل وزن بقیه امکانات استفاده کرد .

۷ ) عدم انتخاب مسیر افقی روی دیوار در سیستم تو کار

به عنوان یک اصل کلی , به هیچ وجه مجاز به گزینش مسیر افقی روی دیوار در سیستم لوله­کشی تو کار پنج لایه نمی­باشیم لذا لوله­ها می بایست مسیرهای افقی را در کف طی کرده و دقیقاً از پایین حالت شیر آلات ساختمانی وارد اتصالات نصب شده در دیوار کردند . لوله بازکنی فدائیان اسلام

۸ ) تعیین مسیر صحیح از سقف کاذب به سیستم بهداشتی

در صورت لوله­کشی در سقف کاذب , هنگام ورود لوله پنج لایه از سقف کاذب به سیستمهای بهداشتی بایستی محل تقاطع دو دیوار تحت عنوان مسیر عمودی گزینش گردد به این دلیل که هیچ احتمالی برای نصب وسایل رفاهی یا این که تزئینی در کنج دیوار نیست و در صورت نصب وسایل مذکور در بقیه موقعیتهای دیوار آسیبی به لوله­های دفن شده در کنج دیوار وارد نمی­شود .

۹ ) ارتباط بین لوله پلیمری و آبگرمکن

مطابق استاندارد اتصال بی واسطه لوله پنج لایه به خروجی آبگرمکن ( دیواری و ایستاده ) مجاز نمی­باشد . بدین ترتیب ضروری است ۷/۴۵ سانتیمتر ( ۱۸ اینچ ) لوله فلزی استاندارد به خروجی آبگرمکن متصل کرده و لوله پنج لایه را به انتهای لوله فلزی وصل نمود . لازم به ذکر است در صورت استفاده از پکیج‌های تازه کندانسینگ دیگر نیازی به استفاده از لوله فلزی نیست چون در پباده سازی اول این پکیج‌ها این میزان از لوله در خویش پکیج قرار داده شده‌است .

۱۰ ) مراقبت از لوله های دفن نشده در فصل زمستان

اعم از وظیفه‌های اجراکننده در هنگام اجرای سیستم لوله­کشی در فصل سوز‌و‌سرما حفظ از لوله­های پوشانده نشده در مصالح در مقابل یخ‌زدگی و ترکیدگی احتمالی است لذا اجراکننده مکلف است بعد از اجرای سیستم لوله­کشی و انجام آزمایش , آب کل سیستم را تخلیه کند و یا این که جهت انجام آزمایش از آب نمک با غلظت مشخص و معلوم استفاده شود تا اگر آب در قسمت هایی از لوله باقی ماند امکان یخ‌زدگی آن کمتر شود . قابل ذکر است هنگام نصب تجهیزات و شیرآلات آب نمک مذکور از سیستم بیرون گردد .

برای ساخت محلول آب نمک می بایست از نسبت وزنی استفاده فرمایید . بطور نمونه : برای ساخت محلول ۲۳ % بایستی ۲۳۰ گرم نمک را در یک لیتر آب حل فرمائید .

با توجه به این‌که فشار آب درون سیستم گرمایش و سرمایش از کف تحت است , می‌توان برای آزمایش از هوا با فشار ۸ توشه هم به کار گیری نمود . لازم به ذکر است این آزمایش صرفا برای سیستم گرمایش و سرمایش از کف اجرا میگردد .

***

 سیستم های لوله کشی رفع رطوبت و نم مولوی جنوب تهران

تست سیستم های لوله کشی

تست سیستم لوله کشی یک کدام از مورد ها اساسی بعد از نصب بی نقص است تا شما از صدق رابطه لوله و اتصالات اطمینان حاصل نمائید .

با دقت به ساختار لوله های پلیمری و کردار انها علیه حالت تست و تاثیراتی که اختلاف دمای محیط و اب احتمال دارد روی نتایج آزمایش داشته باشد انجام آزمایش فشار مطابق حالت اعلامی اطمینان شمارا نسبت به انجام درست نصب بدون نقص سیستم لوله کشی فراوان می‌نماید .

نکات قابل توجه گذشته از تست :

از فشار سنجی به کار گیری نمائید که فشار MAX آن دستکم bar ۱/۰ باشد . فشار سنج را در پایین­ترین نقطه سیستم لوله کشی نصب نمائید .

برای اتصال پمپ آزمایش به سیستم لوله­کشی از شیر جدا و وصل مصرف شود تا بعد از وصال فشار به اندازه متبوع پمپ از مدار جدا گردد .

توجه فرمائید آب مورد مصرف با محیط نیز دما باشند ( از آب سرد در فصل‌تابستان یا این که از آب گرم در فصل‌زمستان استفاده نکنید و همت فرمایید محیط در طول آزمایش چه بسا المقدور در وضعیت اثبات دمایی باقی بماند ) .

در آوردن جسم از چاه تورج مشهد

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *