راهکار تخصصی جهت رفع نم و رطوبت

روش رفع نم و رطوبت

انجام همه ی شغل های رفع رطوبت از جمله :

• رفع زطوبت دیواره های گرمابه و عایق بندی

• رفع رطوبت ناشی از نشت فاضلاب یا این که وخیم بودن دستشویی

• رفع نم و رطوبت ناشی از نشت فاضلاب یا این که وخیم بودن کف گرمابه

• رفع نم و رطوبت ناشی از پارگی لوله آب یا این که شوفاژ

• رفع نم دیواره های گرمابه و عایق بندی

• رفع نم سقف پشت بام

انشعابات و روش های رفع رطوبت

در مبحث انشعاب – رفع نم و رطوبت ساختمان با دستگاه به انشعابات ساختمان میپردازیم ,

ــ شير انشعاب : در محل انشعاب گيری از لوله حیاتی است و به اين جهت از آن به کارگیری می شود که در وضعیت وجود

جريان در لوله بتوان به وسیله دستگاه اختصاصی , انشعاب گيری کرد . بعد از انشعاب گيری اين شير بر روی لوله میماند .

ــ لوله های انشعاب : لوله موضوع به کارگیری برای انشعاب گيری از کالا مس است . امروزه در ايران از لوله های

P . V . C و پلی اتيلن به کارگیری می شود . لوله بازکنی خیابان دستگردی شبانه روزی

ــ شير پياده رو يا شير انقطاع و وصل مخروطی : اين شير در مسافت ۵۰سانتیمتری از ملک نصب میشود و به وسیله

غلافی که بر روی آن نهاده می شود , قابلیت و امکان انقطاع و وصل برای مأمورين موسسه ها آب و فاضلاب در حین تشخیص پارگی لوله موجود است .

ــ شير انقطاع و وصل داخلی : که در درون باکس کنتور و پیشین از آن است که در شکل انجام سرويس و تعميرات ( تشخیص پارگی و رفع نم و رطوبت ) در درون ساختمان از اين نصیب آب سيستم انقطاع میشود . در ايران اين شير معمولاً بعداز کنتور نصب میشود .

ــ شير يکطرفه يا شير مداد : که بعداز کنتور نصب میشود و برای جلوگيری از رجوع آب درون ساختمان

به لوله حیاتی است تا در شکل کثیف بودن آب درون ساختمان سيستم لوله کشی شهری از دید بهداشتی ايمن شود . رجوع آب ساختمان به درون کانال شهری موقعی انجام میگيرد که فشار در کانال شهری قلیل شود .

ــ کنتور : وسيله ای است که میزان آب مصرفی ساختمان را میزان گيری می کند .

سرویس و رفع گرفتگی توالت فرنگی قلهک شمال تهران شبانه روزی

عایق کاری جهت رفع رطوبت

در بخش عایق کاری جهت رفع نم به چندین نکته در مورد محل های عایقکاری جهت رفع نم , اشاره خواهد شد : نصب شیرآلات و لوله کشی شمال تهران

حداکثر پاشش باران به پای دیوارهای فرنگی ساختمان ١١سانتی متر است پس دستکم طول عایق رطوبتی و سنگ ازاره از زمین می بایست ١١سانتی متر باشد .

از همه مرحله دیوار که با خاک در تماس است می بایست در قبال نفوذ رطوبت مراقبت کرد .

در کفسازی طبقه همسایه خاک ( همکف یا این که زیرزمین مجاورخاک ) ذیل دیوار تیغه ای می بایست عایق رطوبتی قرار داده شود . همان ذیل دیوارهایی که کف آن ها دارنده بلوکاژ است عایق رطوبتی پیش گویی شود .

در خصوص عایقکاری کف دیوارهایی که در پشت آن ها نیروی رانشی موجود است می بایست از اجرای عایقکاری روی مرحله افقی جلوگیری و مرحله عایق شده بصورت پلکان دار اجرا شود ( خصوصیات فنی و همگانی شغل های ساختمانی )

در مورد عایقکاری روی کرسی چینی , عایق رطوبتی می بایست تا عصر کفسازی به وسیله یک سطر خشت یا این که ملات ماسه سیمان به نحو قابل قبولی مراقبت شود .

نصیب فرنگی دیوار در محل اتصال به کف به جهت تماس بی واسطه با آب باران و برف , و بودن در معرض ضربه های احتمالی معمولا با مصالح مقاومی نظیر پلاکهای سنگی یا این که بتن اجرا می شود ( میزان . ) در‌این جزئیات دستکم طول ازاره برابر با ٣٣سانتی متر در حیث گرفته شده‌است که‌این میزان با اعتنا به اندازه بارندگی و اندازه برف هر حوزه‌ متغیر بوده و در نقشه های معماری منعکس می شود .

اگر که ازاره فراتر از مرحله کرسی چینی قرار گیرد , می بایست حد فاصل آن با آجرچینی دیوار از دید رطوبتی عایق گردد . در غیر این شکل عایق کرسی تا روی ازاره ادامه یافته و احتیاج به عایقکاری دوباره وجود ندارد .

زیرا عایق رطوبتی زمینه به کارگیری اکثرا قیرگونی است و به کارگیری از ملاتهای آهکی در نزدیکی عایق مجاز نیست . آهک ترکیبات شیمیایی قیر را مختل و آن را فاسد می نماید .

در خصوص فضای خدمات که کف آنها در معرض ریزش آب و رطوبت داخلی است , عایقکاری کف آن ها بصورت کاسه ای بوده و تا طول دستکم ١٣سانتی متر روی دیوار ادامه مییابد و بعد پوشش آخری دیوار انجام میگیرد .

در مورد در مورد پلکان های داخلی ساختمان سفارش می شود که در هر مورد عایق رطوبتی اجرا شود , چه بسا درصورتی که کف پلکان از سنگ باشد . اگر که کف پلکان یا این که سطح های ذیل و بالا فرش پارکت یا این که شبیه به آن باشد , اجرای عایق رطوبتی الزامی است .

تولید ماهیچه در کنج ها برای خودداری از شکستن عایق و مالامال کردن خلأ پشت آن الزامی است .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *