آنچه می خوانید:
نحوه کار کولرگازی
طرز کار همه کولر های گازی بدین شکل است که گاز مضاعف سردی که به گازهای فریونی مشهور میباشند و از ترکیبات شیمیایی مخصوصی تشکیل گردیده اند که به وسیله یک موتور حاذق که کمپرسور نامیده میشود در سیکل یا این که به عبارتی لولههای کولر گازی که اصطلاحاً فضای خالی شدهاست و چیزی به غیر از همین گاز در آن نیست به گردش در میاید این گاز هنگامی که به پنل داخلی با به عبارتی اواپراتور شما میرسد بهوسیله باد گرمی که به کویل ها بازخورد می کند گرم شده و سوز و سرما را به محفظه پس میدهد و مجدد به پنل بیرونی یا این که به عبارتی کندانسور برگشته و براثر چند تغییرات آماد رجوع به محفظه داخلی خانه میشود و همه این اعمال مکش و پرتاب این گاز به وسیله کمپرسور انجام میشود
یکیاز بزرگترین معایب سیستمهای کهن این است که زمانی موفقیت دستور تشخیص اعطا کرد که محفظه داخلی شما بهاندازه کافی خنک شدهاست کهاین دما از روش شما به دستگاه داده میشود فرمان انقطاع کمپرسور را صادر میکند که در خوشبینانهترین وضعیت ۳ توشه در هر ساعت واقعه می افتد و هنگامی که کمپرسور مجدد دستور پرنور شدن را اخذ کرد برای این کار نیاز به جریان مضاعف بالای چندین آمپری دارااست که منجر مصرف شدن برق متعددی خواهد شد و این نقص بزرگی دراین سیستمهاست .
مثلاً فرض نمایید که شما قصد هل دادن اتومبیل خاموشی را دارید برای روش افتادن اول اتومبیل نیاز به انرژی مضاعف بالایی است اما هنگامی که روش به زمین خورد ممکن است انرژی چند برابر کمتر برای هل دادن اضطراری دارید و درصورتی که بازهم توقف نماید برای روش پرتاب کردن مجدد آن به عبارتی انرژی اول اضطراری است .
آب سرد کن تعمیر و سرویس کولر گازی
به حیث شما چرا کولر گازی ناچیز مصرف یا این که اینورتر ۵۰ تا ۶۰
مصرف برق کمتری دارا هستند ؟
کولرهای کممصرف نسل تازه دو تفاوت کلیدی با کولرهای کهن دارا هستند که با همین تفاوت توانستهاند خطاها مصرف برق را تا حد مناسبی قلیل نمایند .
گاز مصرفی دراین کولرها گازR410a بوده که مضاعف سردتر از گازهای مصرفی کولرهای کهن که گاز آن ها R22 میباشد است .
برهان : دمای جوشش گاز R410a منفی ۵۲ در جه سانتی گراد است و این در حالی است که دمای جوشش گاز R22 منفی ۴۱ جايگاه سانتیگراد بوده کهاین تفاوت در سیستم های تهویه مطبوع مضاعف قابلتوجه و نقش مهمی در ساخت سوز و سرما در زمان کمتر خواهد داشت .
ساختار کمپرسور یا این که به عبارتی قلب تپنده سیستم تهویه مطبوع یا این که کولر گازی های کهن همانطور که در صدر توضیح داده شده به گونه ای است که بعداز همدما شدن محفظه با دمایی که شما برای کولر گازی تهیه کردهاید موتور یا این که کمپرسور کولر گازی کاملاً خاموش و درانتظار خواهد ماند تا مجدد از روش دستور مادربرد به کارگیری شود که همین شروع دوباره منجر مصرف جریان بالایی از برق است .
ولی در کولرهای اینورتر با اعتنا به کمپرسور و قطعات و مدارات فرمانی که در آن کار برده شدهاست سیستم به نوعی پباده سازی شده که کمپرسور هیچگاه کاملاً از مدار بیرون نمیشود تا برای پرنور شدن مجدد جریان بالایی بخواهد بلکه به دور حرکتی یا این که اقتدار موتور به دستکم خویش خواهد رسید تا برای خنک کردن دوباره محفظه نیاز به جریان بالایی برای شروع نباشد
در واقعیت این کمپرسور ها فرکانسی بوده و امکان ناچیز و مضاعف شدن راندمان را دارا هستند نظیر چراغ های دیمر دار که امکان اندک و مضاعف شدن نوروفروغ را دارا هستند .
روش تشخیبص کولرگازی اینورتر از کولرگازی ساده
با اعتنا به بازار داغ کولر گازی اندک مصرف متأسفانه اکثری از اشخاص فرصت طلب از عدم شناسایی کولر گازی اینورتر مبادرت به کلاهبرداری از مشتریان کرده و کولر گازیهای عادی را بهجای کولر گازی اینورتر به مشتری معرفی میکنند که علاوه بر کیفیت ذیل این کولرها هزینه بیشتری را هم بابت اینورتر بودن آن اخذ میکنند .
ما در ذیل به شما نکاتی را فراگیری میدهیم تا شما بتوانید توسط آن یک کولر گازی اینورتر را از کولر گازی عادی تشخیص دهید . خیص کولر اینورتر
مطمئنترین روش خرید از مرکزها معتبری است که کولر گازی را با ضمانت طومار های دارای اعتبار می دهند
معمولاً صورت کولرهای اینورتر کلیدی مضاعف شیک بوده و دارنده بستهبندی قابلقبولی است
ولی ممکن است مهمترین نحوه تشخیص بررسی کردن برچسب فنی کولرگازی است
برچسب فنی یا این که پلاک چه است ؟ برچسب فنی اطلاعاتی است که بهصورت برچسب روی همه اسباب الکترونیکی تثبیت شده که داده های متعددی در رابطه دستگاه و مدل کارکرد آن به شما منتقل میکندبه صورت ذیل اعتنا نمایید این تصویر برچسب فنی ۲ عدد کولر گازی کممصرف و کولر گازی عادی است که برچسب شماره یک برچسب یک کولر گازی اینورتر بوده و برچسب شماره ۲ برچسب یک کولر عادی است .
تشخیص کولر اینورتر
شما با بررسی کردن این داده ها قادرید تا حد متعددی از اینورتر بودن دستگاه مطمئن گردید
مدل گاز کولر گازی کممصرف در ۹۵
مواقع گاز R410a است که در کولرهای عادی این گاز R22 میباشد و فرق این مسئله را شما میتوانید در برچسب فنی بالا ببینید
کولر های اندک مصرف نسبت به کولر های عادی با آمپر کمتری کار میکنند کهاین این مسئله را شما میتوانید با مقایسه برچسبهای بالا بهوضوح دریابید
کولر عادی = ۱۲آمپر کولر اینورتر = ۳٫۲ آمپر
بررسی کردن مدل مصرف آمپر کولر گازی
در کولر های عادی هنگامی که آمپرمتر کلمپ را به دستگاه متصل میکند آمپرمتر روی یکی مختص اثبات میشود یا این که تغییر و تحول مضاعف مقداری دارااست اما در کولر های اینورتر هنگامی که شما آمپرمتر کلمپ را به دستگاه متصل میکند این تغییرات مضاعف مضاعف است و اعداد همیشه بهصورت سعودی و روبه پایین بالا و ذیل میشود و روی یک سختی مختص اثبات نخواهد شد
بررسی کردن وجود موفقیت دستور در کندانسور یا این که یونیت فرنگی
در کولر های اینورتر به جهت مدل سیستم پباده سازی شده درون کندانسور ( پنل بیرونی ) یک موفقیت تقریبا وسیع درنظرگرفته شده شدهاست که فرمانهای کمپرسور را در دست گرفتن میکند که معمولاً در کولر های عادی این موفقیت نیست و درصورتی که نیز وجود داشته باشد کوچکتر و ابتداییتر است