Categories: تاسیساتتخلیه و لایروبی و حفر چاهتشخیص ترکیدگی لولهلوله کشی آب و نصب شیرآلات

فاضلاب ها را به چه اشکالی تصفیه می کنند؟

نصب شیرآلات و لوله کشی غرب تهران

آشنایی با مزایای تصفیه فاضلاب ها

درک کردن پروسه تصفیه فاضلاب را نمیتوان با مطالعه صرفا یک کتاب به انجام رسانید و این قضیه را می بایست با قرائت مداوم کتاب ها و مقاله ها دارای اعتبار که در موضوع تصفیه فاضلاب نگاشته شده شکل پذیرد! با این وجود احتمال دارد بتوان با صرف چندین دقیقه وقت , به اجمال پروسه کلی تصفیه فاضلاب را فهمید .

تصفیه فاضلاب معمول و همگانی برای کاهش سه عنصر حساس مواد آویزان , باکتریها و BOD شکل میگیرد . در صدر می بایست بدین نکته اعتنا کرد که فرآیندهای تصفیه بیشتراز آنکه حذفی باشند , فرآیندهای تبدیلی و تغییری می باشند که موجب کاهش قابل مراعات موادسازنده زیان آور فاضلاب میشود به همین بهانه در نقطه پایان تصفیه فاضلاب میزان مواد آویزان و BOD کاسته شده ولی به صفر نمیرسد .

از فی مابین موادسازنده مو جود در فاضلاب که می بایست حذف شوند , مواد آویزان زیرا نظیر سپر و پناهگاه میکروارگانیزمها فعالیت میکنند و آن‌ها را از زخم ضدعفونی کننده‌هایی نظیر کلر و ازن محفوظ می‌دارند , بد قلمداد می گردند و زیرا BOD شاخصی از مواد غذایی ما یحتاج میکروبها است و کاهش BOD به معنای این است که نگرانی از جهت دسترسی کافی و به میزان میکروبها به مواد غذایی نیست , اهمیت دارااست . به عبارت دیگر در شرایطی‌که باکتریها اندک شوند و مواد غذایی آنان کاهش نیابد این احتمال موجود است که میکروارگانیزمها با استعمال از مواد غذایی در اختیار مجددا انتشار یافته و بسیار شوند .

در آوردن جسم از چاه فاضلاب و توالت آریاشهر غرب تهران

کاهش حذف باکتری ها

کاهش و حذف باکتریها هم به خیال و خاطر بیماریزایی بعضا از آنان انجام میشود و این که در عدم حذف , فاضلاب محل ورود به منابع پذیرنده آب قادر است زخم بدون شوخی به سالم آدم وارد آورد . مواد آویزان داخل فاضلاب با بیحرکتی آن , ته نشین شده و از جریان بیرون می گردند و این به عبارتی اتفاقی است که با بخش آویزان مواد غذایی میکروبها که به عنوان BOD آویزان از آن خاطره میشود نیز میفتد .

کاهش مواد غذایی محلول در فاضلاب به خویش میکروبها واگذار شده‌است . چون این موجودات در حین کافی بخش محلول مواد غذایی را آویزان کرده و به هم پا خویش بصورت لجن , داخل فاضلاب ته نشین میکنند .

حذف باکتریها به وسیله ضدعفونی کردن با کلر , ازت و یا این که بقیه ضدعفونی کننده‌ها انجام میشود . با این اوصاف تصفیه فاضلاب دستور پیچیده‌ای وجود ندارد . در حقیقتا همچنین است . به همین بهانه او‌لین سیستمهایی تصفیه فاضلاب صرفا دارنده چندین آبگینه و یا این که حوضچه سطر شده در متواتر بودند که آرامششان BOD و مواد آویزان را حذف میکرد و فرصت در اختیارشان به میکروبها مجال می‌داد تا با تبدیل BOD محلول به آویزان , موقعیت و محفظه کاهش این عنصر مزاحم را نیز آماده آورند . اشعه فرابنفش نور و روشنایی خورشید هم به حذف باکتریها امداد میکرد و در غایت فاضلاب در «برکه‌های تثبیت» به تصفیه نائل می‌آمد .

«برکه‌های تثبیت» به دلیل مجال ماندگاری خوب , زمین متعددی را حتمی داشتند و این قضیه مخصوصا زمانی نور و روشنایی خورشید و موقعیت ارگانیک امداد حالا برکه‌ها نمیشد , اختلال زمین را دو چندان میکرد .

ابعاد با ترقی تکنولوژی , محققان به امداد باکتریها آمدند و با هوادهی آنان , بر کار باکتریهای تصفیه فاضلاب اضافه کردند . علتی که سبب شد مصرف مواد غذایی و مرگ و میر متعاقب آن سریعتر انجام یافته و با منفعت گیری از «لاگونها و یا این که برکه‌های هوادهی» کاهش چشمگیری در زمین ما یحتاج پروسه تصفیه حاصل بیاید .

زمین ما یحتاج جهت «برکه‌ها و لاگونهای هوادهی» متخصصان و محققان را راضی نکرد مخصوصا این که آنان پی بردند باکتریهای خو گرفته با محفظه خوبتر از سایر باکتریها طعام خورده و زودتر از سایر باکتریها از فی مابین میروند . روی این اکانت بود که آنان تصمیم گرفتند روی باکتریهای سازگار شده با محفظه و یا این که به عبارت دیگر باکتریهایی که بیشتراز از سایر باکتریها و به بازه طولانی‌تری از آنان در معرض مواد غذایی واقع شده‌اند , بیشتراز از سایر باکتریها حسابی ویژه بگشایند .

اختلال اینجا بود که جریان شدید فاضلاب باکتریهای تصفیه فاضلاب را با خویش از حوضچه‌ای به حوضچه دیگر منتقل میکرد و به آنان مجال سازش با محفظه و خو دریافت کردن را نمی‌داد .

خوشبختانه این اختلال نیز قابل حل بود و محققان و متخصصان را بدین فیض رساند که در شرایطی‌که نمی‌توانند سبب ماندگاری میکروبها در قالب لجن آماده نمایند , میتوانند به وسیله پمپ مکنده فاضلاب باکتریهای رفته را به آبگینه هوادهی برگردانده و از آنان برای مصرف سریعتر و عمده مواد غذایی استعمال نمایند . بدین ترتیب پروسه «لجن فعال» که در آن از میکروبهای فعالتر از سایر افراد که مواد غذایی را سریعتر و خوبتر مصرف میکنند و زودتر از سایر می‌میرند , استعمال می‌نمود پدیدآمد که زمین ما یحتاج تصفیه منزل را گشوده نیز کاهش اعطا کرد .

لوله بازکنی تکاوران شبانه روزی

پیشرفت علمی در تصفیه فاضلاب ها

پیشرفتهایی که ابعاد در دانش تصفیه فاضلاب و تصفیه خانه‌های فاضلاب شکل گرفت موادسازنده غذایی مهمی زیرا فسفر و ازت را کاهش اعطا کرد و موجب شد استعمال از فاضلاب تصفیه شده مخاطرات کمتری را برای سالمی انسانها تولید کند . ولی کلیه این پیشرفتها مرهون و وامدار اشخاصی است که برای نخستین دفعه پی بردند که در شرایطی‌که فاضلاب را در حوضچه‌ای رها سازند اکثری از محتویات زیان آور خویش را از دست داده و فراهم استعمال دوباره میشود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مسئول مجله فنی

Recent Posts

سرویس تخلیه چاه و لوله بازکنی جنوب تهران شبانه روزی

خدمات لوله بازکنی جنوب تهران در مناطق شوش، راه آهن، مولوی، دروازه غار و نازی آباد ارائه می شود. این…

3 سال ago

با انجام دادن هفت نکته کلیدی از زود پر شدن چاه فاضلاب پیشگیری کنید

زود پر شدن چاه فاضلاب با زندگی شهر نشینی و زیاد شدن جمعیت و روی آوردن مردم به شهرهای بزرگ مشکل…

3 سال ago

آیا میدانید کدام مارک توالت فرنگی با ساخت ایران بهتر است مروارید خوب است یا گلسار

 امروزه در هر خانه ای یک توالت فرنگی لازم است بویژه برای خانم های باردار و افراد مسن که درد…

3 سال ago

ویژگی های بهترین چسب لوله پلیکا

چسب لوله پلیکا یا به عبارتی چسب لوله فاضلاب ، همانطور که از اسم این چسب پیداست برای متصل کردن…

3 سال ago

انواع روش های رفع گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی

گاهی اوقات با ورود کوچک ترین وسایل، توالت دچار گرفتگی می شود، شکستن وسایل مختلف و یا حتی وجود یک…

3 سال ago

ابتدایی ترین روش برای برطرف کردن نشتی لوله فاضلاب

نشتی لوله آب و فاضلاب در خانه ها مشکلی بسیار بزرگ است که به تاسیسات و زیربنای ساختمان صدمه وارد…

3 سال ago