Categories: دانستنی ها

روشهای دفع فاضلاب خانگی و صنعتی

روشهای دفع فاضلاب خانگی و صنعتی

مسئله دفع فاضلاب از محفظه زیست آدم از وقتی پدید آمد که مردمان به معاش گروهی روی آوردند و معاش اجتماعی را برگزیدند . معاش اجتماعی ملازم با کانال فاضلاب . با بروز شهرها و توسعه شبکه‌های آبرسانی , آدم برای منزه نگهداشتن محفظه معاش خود و دفع فاضلاب و پساب تولیدی را ضروری رویت کرد . براین اساس کانال دفع فاضلاب قضیه اعتنا قرار گرفت بطوریکه روز جاری مسئله دفع , گردآوری , تصفیه فاضلاب در تمامی جامعه ها ضرورت دارااست . میزان مصرف برق داکت اسپلیت

باتوجه به این که دلیل بیماریهایی نظیر وبا , حصبه , یرقان , فلج اطفال , بعضا از کرمهای انگلی و . . . می توانند در فاضلاب حضور داشته باشند لذا دفع بهداشتی و درست فاضلاب در بخش ها روستایی تامین کننده سالم هم محلی ده خواهد بود .

فاضلاب تولیدشده ناشی از شستشو جزو فاضلاب خانگی است که مواد مدفوعی و فاضلاب دستشویی در آن نیست . در روستاها این فاضلابها دربرگیرنده فاضلاب حاصل از آشپزخانه و یا این که شستشوی البسه و ایوان می باشد . هر جور فاضلابی می بایست با شیوه مطلوب خویش دفع شود .

دفع فاضلاب حاصل از شستشو

الف ) چاه جذبی :

یکی‌از روشهای دفع فاضلاب به کارگیری از چاه جذبی است . مراد از چاه محفظه‌ای است که فاضلاب در آن ذخیره شود به گونه ای که حشره‌ها و حیوان ها به آن دسترسی نداشته باشند . جهت خودداری از آلودگی چاه آب به وسیله چاه فاضلاب , چاه فاضلاب در طول پایین‌تر از چاه آب و در مسافت ۱۵ تا ۳۰ متری زمین حفر گردد . هر چه کالا زمین چاه جذبی سست و قابل نفوذ باشد این مسافت زیادتر است و بر عکس . کف چاه در زمینهای یکنواخت غیر آهکی می بایست دستکم ۵/۱ تا ۳ متر فراتر از مرحله آب زیرزمینی قرار گرفته باشد . علت این دستور خودداری از تکثیر آلودگی چاه جذبی در محفظه است . دیواره نصیب بالایی چاه جذبی فاضلاب می بایست طوقه چینی شود و قطر آن کمتر از قسمتهای دیگر باشد و با مصالح بادوام پوشش داده شود .

ب ) کانال گردآوری فاضلاب

یکی‌از دیگر از روشهای دفع فاضلاب کانال فاضلاب است . اگر در ده کانال گردآوری فاضلاب تولید شده باشد با اتصال فاضلاب ساختمان به کانال فاضلاب می‌توان به راحتی فاضلاب را دفع کرد . فاضلاب گردآوری شده در کانال فاضلاب به تصفیه منزل فاضلاب منتقل شده و بعد از انجام فرایندهای تصفیه , در محل قابل قبولی که آلودگی زیست محیطی تولید نکند دفع میشود .

ج ) سپتیک تانک راهنمای نصب کولر گازی اسپیلت بخش

نهایی طرز دفع فاضلاب ساختمان به کارگیری از سپتیک تانک یا این که انباره تعفن و یا این که گندانبار است . اگر در ده کانال گردآوری فاضلاب وجود نداشته باشد و کالا زمین اذن به کارگیری از چاه جذبی را نمی‌دهد می‌توان از سپتیک تانک جهت دفع فاضلاب به کارگیری کرد .

سپتیک تانک یک مخزن ته نشینی غیر قابل نفوذ است که فاضلاب تولیدی از روش لوله فاضلاب به درون آن ریخته میشود . سپتیک تانک به جداسازی و تجزیه مواد جامد از فاضلاب امداد میکند . پساب سپتیک تانک معمولا به امداد چاه جذبی در زمین دفع میشود و لجن باقی‌مانده در مخزن اگر چه وقت یک توشه تخلیه میشود .

 

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مسئول مجله فنی

Share
Published by
مسئول مجله فنی

Recent Posts

سرویس تخلیه چاه و لوله بازکنی جنوب تهران شبانه روزی

خدمات لوله بازکنی جنوب تهران در مناطق شوش، راه آهن، مولوی، دروازه غار و نازی آباد ارائه می شود. این…

3 سال ago

با انجام دادن هفت نکته کلیدی از زود پر شدن چاه فاضلاب پیشگیری کنید

زود پر شدن چاه فاضلاب با زندگی شهر نشینی و زیاد شدن جمعیت و روی آوردن مردم به شهرهای بزرگ مشکل…

3 سال ago

آیا میدانید کدام مارک توالت فرنگی با ساخت ایران بهتر است مروارید خوب است یا گلسار

 امروزه در هر خانه ای یک توالت فرنگی لازم است بویژه برای خانم های باردار و افراد مسن که درد…

3 سال ago

ویژگی های بهترین چسب لوله پلیکا

چسب لوله پلیکا یا به عبارتی چسب لوله فاضلاب ، همانطور که از اسم این چسب پیداست برای متصل کردن…

3 سال ago

انواع روش های رفع گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی

گاهی اوقات با ورود کوچک ترین وسایل، توالت دچار گرفتگی می شود، شکستن وسایل مختلف و یا حتی وجود یک…

3 سال ago

ابتدایی ترین روش برای برطرف کردن نشتی لوله فاضلاب

نشتی لوله آب و فاضلاب در خانه ها مشکلی بسیار بزرگ است که به تاسیسات و زیربنای ساختمان صدمه وارد…

3 سال ago